Monday, February 6, 2012

adam, kadin, Ataturk


Ben indigimde kahvalti salonu bostu. Ise giden insanlar coktan yola koyulmuslar, geride kalan es ve cocuk grubu daha uyanip asagiya inmemis. Salonun sol kosesinde televizyonuda , geleni gecenide gorebilecegim bir masaya oturuyorum. Artik beni taniyarlar, mutfak girisinden soruyor ‘Yesil cay?’ tombul sevimli bir garson.  Bana cayimi geirirken ben gazete, karpuz kavun papaya tabagi ile   masama donerken onlari gordum. Ayaklarini suruyerek benim yanimdaki masaya oturmaya geliyorlar.  Erkegi sakalli ve uzun entarili, kimseyle konusmaya niyetleri olmadigi  belli. Kendine herkesi ve televizyonu da gorebilecegi sandalyeyi seciyor. Kadina elinin tersiyle yanina arkasini dunyaya donerek oturmasini gosteriyor. Halbuki kadin obur koseye yonelmisti. Bir nebze ozgurluk belki cay icien insanlar gorebilecekti.  Adam  sandalet giymis. Hani o cok meshur Irak’ta Bush’a   firlatilan  sandaletlerden. Kadinin ayaginda siyah corap ve duz kapali ayakkabi var.  Garson isteklerini soruyor adama. Adam cok duzgun Amerikan aksanli Ingilizce ile cevap veriyor. Kadin sadece adamla konusuyor, ‘ben sunu isterim, bunu isterim’, adam garsona soyluyor. Kadinin Ingilizcesi adamdan daha da guzel, ama tombul garsonla konusmuyor. Garson ne yapacagini ogrenmis coktan, hic sasirmadan bu uclu muhabbete adamla, kadinin istedikleri hakkinda konusuyor.
kadin:Yagda yumurta istiyorum
adam:yagda yumurta istiyor
garson :iki mi bir mi?
adam- iki mi istiyorsun bir mi?
kadin : iki
adam: iki tane istiyor
garson :peki.

 Kendi aralarinda Arapca konusuyorlar, adam gazete okuyor, ara sira televizyona bakiyor yan gozle. Muzik kanalinda Madonna ‘Like a virgin’ diye kivraniyor, Lady gaga  yerlerle yuvarlaniyor ten rengi bikinisi ile. Kadin bunlari goremiyor, adam gazetenin ustunden goz atiyor . Cay ve yagda yumurta geldiginde ince pideyi sag eliyle kopartip yumurtaya baniyor. Gordugum en zor kahvaltida yumurta keyfi.  Eller siyah eldivenli, yuzundeki siyah ortuyu sol eli ile aralayip, yumurta ve pideyi tek elle yemege calisiyor, yumurta damliyor, pecete  silmeye yetmiyor, siyah  ortu  ve siyah eldivenler yumurtaya bulasiyor, cay icmek icin el silinip cay fincani tutuluyor, sol elle ortu aralanip fincan yuze yaklasiyor. Televizyonda ‘ I kissed a girl and I liked it’ sevimli sevimli havayi yumusatmaya calisiyor.  Ben daha ne kadar onlari izledigim belli olmasin diye ugrasabilirim diye kalkip elma almaya gidiyorum. Ayagimda ince yuksek topuklu parmak arasi sandalet, minice etek ve kisa kollu t shirt var. topuklarin tik tik elmaya yoneliyor, sag ayak bilegimde gul dogmesi. Elimde  elma ile masaya yonelirken goz goze geliyoruz. Siyah kumasla kaplanmis yuzunde bir cizgi iki goz goruyorum. Bir karanlik kutle halinde sarisi akmis yumurta tabagi ile oturuyor. ‘Ataturk’diye bagirmak istiyorum ‘Ataturk.’


2 comments: