Monday, January 2, 2012

sabah kahvaltisi

sabah saat 10.00 dan once uyanip asagiya kahvaltiya inmek lazim. tatildeyken, hele gec de yatmisken sabah 9.00 da kalkip, giyinip insanlara gozukmek kolay degil. Kitty nin kendi odasi var.  Ben onunla yatiyorum ara sira. sabah kalkip Nick i ise yolcu edip geri Kitty nin odasinda gidip gurultu yapiyorum uyansin diye, banamisin demiyor. Iteliye kalkaliya uyandiriyorum, asagida kahvaltidayiz.  Bu gun disarda bahcede otutalim dedik. Bahce degil, suyu bosaltilmis havuz. fincanla cay iciyorum, sut koymayisima hayret ediyorlar. Bu sabah ne yesek? Daha dogrusu ne yemesek.  Turkiye de Berliner dedikleri donut yemeyeli, haslanmis, ikiye kesilmis mantar ve yumurta sarisi ile yeniden doldurulmis yumurta, et turlusu, hint krepi de yemeyelim. Cimlenmis nohut, daha onceden sutu konulmus misir gecregide. Ne kaldi yiyecek? kizarmis ekmek. Recel, zeytin, kucuk kasarpeyniri ucgenleri ( uc cesit), karpuz, kivi ve kucuk bardaklarda yogun pembe yesil sari muhallebi gibi  seyler.    Ben Turk usulu yaklasirken, Kitty her turlu tatli, kremali, cukulatali yiyecekleri topluyor tabagina. Ustune karpuz suyu.
 kapkara karga, simarik gurultucu sakayik, tombul guvercinler birirmediklerimizi talan etmek icin sira bekliyorlar. Uzakta sehrin gurultusu.
 Bugun Supermarket gezisi yapacagiz. Sofor bizi kapida birakiyor. Uc yil once kotu bir terorist saldiridan sonra guvenligi biraz abartmislar- belki de guvenmediklerinden cantamin fermuarini bagliyorlar.   Disarda yemekten biraz yorulduk. makarna istiyoruz bu aksam. Makarna pisirmek ne kadar kalabalik bir liste bilemezsiniz: makarna, yag, yogurt, sogan, yesil fasulye, arkasindan karpuz, kavun. hepsini macera ile aliyoruz. bilmedigim bir sure sebze var ortalikta. Hint peyniri aliyorum. Rastlantiya bakin adi Paneer. Tuzsuz kalip halinde lor peyniri. Yogurdun adi  'Dahi' yada markasi.  Tezgahtaki cocuklara soruyorum, 'bu daha iyi' diyor 'ben bunu seviyorum'. Peki ondan da aldik. kasar peyniri de aldik, ince bir dilim. Dirsek makarna 'Bambino'. Eminim cocuklar icin olanindan almisimdir.   Ve gereksiz bir suru cukulata, ciklet, nane sekeri.
 Aksam mutfakta makarna pisirdik. Kitty karpuz, kavun kesti. Ben  yesil fasulyeli, kirmizi soganli fasulye yaptim. icine peynir koyduk, yanina yogurt ( keske yemeden resmini cekseydim). Buraya geldigimizden beri baharatli yemekten yorgun dusen midelerimiz rahat etti. Demek ki hayatta kalabilecegiz burda. Domatesler cok kotu, salatalik cok sert. Tuz almayi unutmusuz. Rejim yemegi oldu.
 Bu kadar resim koyabildim. Bu resimdeki adam, odadaki sivri sinekleri avliyor o elindeki tenis raketi gibi seyle.

 Arkadindan mikro dalgada misir patlamisi. Hayat cekilir hale geliyor. Yarin onemli bir gun. Neden mi? Onu da yarin yazarim....

No comments:

Post a Comment